onsdag 7 september 2011

Som förväntat

Knappt några ömma bröst längre och mensvärk stora delar av dagen. Allt följer samma mönster som förra gången. Ända skillnaden är att jag är mer jämn i humöret. Hoppet rätt lågt nu även om jag ändå har lite av den där pirriga och förväntansfulla känslan kvar också. Aja, än är det ju inte kört i alla fall...

Testdag är först den 19/9, dvs ruvardag 19, men jag tror att vi gör ett test den 14:e... Om jag räknar så istället har plötsligt halva ruvartiden passerat. Bra va? :)

Och tack för era kommentarer! Det värmer :)

4 kommentarer:

  1. Det låter som en plan! För vem är det egentligen som säger att man måste vänta till testdagen för att testa?

    Oömma bröst betyder absolut inte att det inte har gått vägen. Och molvärk - inte mensvärk - är väl bara positivt:-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Mitt namn är Maria & vi är på samma ruvardag. Det var ett 5-celligt embryo jag fick tillbaks, det andra klarade inte långtidsodlingen. Detta är mitt 2:a IVF försök. Det första slutade i missfall v7..tråkigt nog. MEN... jag kände inte mycket i brösten varken då eller nu. Däremot hade jag exakt som mensvärk i ett par veckor sen kändes det mer som molnande växtvärk. Lycka till!! Jag följer din blogg lite spännande eftersom vi har exakt samma dag.
    Kram Maria
    Ps jag har testdag den 14:e ds

    SvaraRadera
  3. Emma: Nä, precis. Det är ju bara kliniken som tycker att dag 19 är lämpligt. Inte jag ;)

    Maria: Tack för din kommentar och kul att veta vem någon av de som läser mig blogg är :) Hur länge var embryot odlat när du fick tillbaka det? Det låter bra att du inte kände så mycket i brösten när du blev gravid. Då borde det ju inte vara helt kört för mig ändå kanske då... Vi har en spännande vecka framför oss! Lycka till du också! :)

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Det var ett 2- eller blir det 3 dagars? Äp på måndagen & et på onsdag på Carlanderska. Ja, det är en spännande & nervös vecka för oss! Ska på dop o helgen, inte såå kul om mensen dyker upp.. Jag håller tummarna för oss båda! Har fortfarande mensvärk till & från. Annars mest trötthet som symptom.kände ungefär samma sist. Så att ha mensvärk behöver verkligen inte vara negativt!!!! Håller tummarna för oss båda!
    Kram Maria

    SvaraRadera