torsdag 8 september 2011

Det här med symptom

Det är så dumt. Jag har helt hakat upp mig på några symptom som jag av någon anledning är säker på att jag kommer att få när (om...) jag blir gravid. Jag har aldrig varit gravid så egentligen vet jag ju ingenting om hur det kommer att kännas. Jag vet lika lite om det som jag vet om hur det är att hoppa ut från ett flygplan fastspänd i en fallskärm, bli stångad av en arg tjur eller dricka kaffe med kungen.

I vilket fall som helst blir jag så less när jag inte känner något av det jag tror att jag ska känna, och istället känner det jag tror att jag inte ska inte känna. Frustrerande är ordet!

Mens/molvärken har fortsatt att besöka mig under dagen. Brösten är nog lika (lite) ömma och svullna som igår. Varken mer eller mindre. Jag har kommit fram till att det är mer på morgonen och mindre på kvällen.

När jag ändå är i farten måste jag få slänga in lite om det här med tecken som jag skrev om för en vecka sedan. Jag kan inte låta bli att leta efter dem! Jag är hopplös! Senast var igår kväll: jag sitter i soffan och tittar på tv. Plötsligt blir jag helt varm. Det sprider sig från magen och ner i benen, upp genom överkroppen och huvudet. Min kropp bara slukas upp av den lugna och varma känslan. I den stunden tänker jag "det är nu jag blir gravid, det är nu det händer". Jag försöker att hålla fast vid känslan men efter 5-10 sekunder försvinner den. Jag vill så gärna att det ska betyda någonting!

Snälla, snälla! Låt oss lyckas denna gång! Nu tycker jag att det är vår tur.

2 kommentarer:

  1. Ja, vi ska lyckas, så det så!! Nu har jag bestämt det :) Men jag håller med ruvar dagar är en pina!! Håller mina tummar!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att du ska få uppleva den magiska känslan av att se två streck träda fram på testet.
    Håller tummarna.

    SvaraRadera