torsdag 29 september 2011

28

Förra veckan fyllde jag år. Jag brukar inte ha några speciella känslor över att bli äldre men den här gången var det faktiskt lite jobbigt. 28 är den ålder som jag när jag var yngre tyckte var en "bra attfåbarnålder". Min mamma hade precis fyllt 28 när jag föddes. När vi började försöka bli gravid var jag knappt fyllda 25. Jag tänkte att jag skulle bli en ung mamma och kände mig väldigt glad över det.

Nu blir jag mest ledsen och irriterad över att tiden tickar och att vi inte fått vårt barn än. Jag vet att jag är relativt ung i ivf-sammanhang men vad hjälper det när hormonvärdena är som hos en 35-plussare? När längtan växer sig större och större för varje dag? Jag känner mig snuvad på värdefull tid och för varje dag som går missar vi en dag med vårt barn.

1 kommentar:

  1. Hej unga du - 28 år - så härligt länge sedan det var för mig... Jag har "lyckan" att fylla 38 år nästa helg och är fortfarande super-o-gravid, efter 15 års försök!

    Hoppas verkligen det går bättre och snabbare för er!

    Kram Ninna

    SvaraRadera