onsdag 14 september 2011

Nada, nothing, zero

Minus precis som förväntat. Inga tårar än, bara uppgivenhet.

Vår egentliga testdag är på måndag men jag har väldigt svårt att tro att något mirakel kommer att ske fram till dess. I våras gjorde vi ett test dag 14 och eftersom jag ändå hade börjat blöda slutade jag faktiskt med vagiatorerna då. Jag vet att kliniken vill att man ska fortsätta med dom trots riktiga mensblödningar och allt, men det pallade jag inte med då. Den här gången tror jag ändå att jag fortsätter med dem. Eftersom inget blod dykt upp än vill jag veta hur länge mensen kommer att hålla sig borta pga progesteronet.

De jobbiga och ångestfyllda tankarna är på väg att dyka upp, men jag orkar inte med att tänka hela vägen. Jag skjuter dom framför mig och känner att jag lämnar dom till en annan dag. En dag när jag känner mig starkare.

7 kommentarer:

  1. Men du har ju fem dagar kvar till testdatumet.
    Clearblue som sägs vara de bästa testen visar ju ingenting innan TIDIGAST 4 dagar innan. Du är ju 5 dagar innan. Fortsätt med proggisarna precis som planerat...snälla sluta inte.
    Fortsätter att hålla tummarna.

    SvaraRadera
  2. Kramar! Hoppas att det var för tidigt att testa!

    SvaraRadera
  3. Jag fortsätter att hålla tummarna och hoppas också att det var för tidigt att testa :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Tack för era kramar. Det värmer!

    Suz, tyvärr är det så att vi är på rd 14 idag, dvs en dag som många kliniker har som testdag. Det är vår klinik som valt att ha en så sen testdag bara.

    Mensvärken har fortsatt under dagen och blodet har börjat visa sitt fula tryne... =(

    SvaraRadera
  5. Åh nej!! :( Jäkla skit!!
    Många, många kramar från mig!!

    SvaraRadera