fredag 25 november 2011

Som det brukar vara

Jag vill egentligen inte skriva nåt. För allt är precis "som det brukar vara". Och jag gillar inte att jag kan använda jämförelsen "som det brukar vara". Det betyder att jag gjort fler än ett ivf-försök som misslyckats.

Ja, som ni ser så har mina positiva känslor börjat flyga ifrån mig, men jag kämpar hårt för att försöka behålla dom. Det är tungt, och tyvärr har de jobbiga tvivel- och kännaefterdagarna börjat. Ett konstant klämmande på brösten bara för att inse att de ömmar mindre. Mensvärken i magen som kommer och går. Jag hade hoppats att jag skulle kunna klara mig över helgen innan tvivlet sköljde in, men en vecka är nog gränsen för mig...

Än är inget kört, jag vet. Än kan ett fint plus uppenbara sig. Än har inget blod börjat droppa. Men ändå, allt är "som det brukar vara".

2 kommentarer:

  1. Det behöver inte betyda att det misslyckats! Brösten ömmade mindre för mig ett tag där också och sen började de ömma mer igen. "Mensvärken" kan ju också vara något positivt.

    Håller tummarna!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Jag följer och håller tummarna. Det måste gå vägen denna gång. :)

    SvaraRadera