onsdag 16 november 2011

Hemma igen!

Så var då vårt tredje äggplock klart!

Det blev lite längre väntan än vi trodde så jag hann bli rejält nervös innan det var dags för oss att få komma in i salen. Plocket gick väldigt bra den här gången också och jag blev lagomt dåsig och trött av medicinerna. Det jag egentligen tycker är mest obehagligt är när alla instrument som spänner ut hela härligheten sätts in. Sprutorna och punkteringsnålen känner jag inte mycket av.

Innan han påbörjade själva plocket kollades blåsorna och de största var 19 mm idag. Dvs bara 1 mm större än i måndags. Dessutom mätte han slemhinnan till 3 mm mindre än i måndags. Han förklarade skillnaden med att klinikerna har olika utrustning, men det kändes ändå inte helt bra måste jag säga... Dessutom hade inte läkaren här i stan rapporterat in alla blåsor utan bara de största. Jaja, det var ju inte så mycket att göra åt det då och på läkaren lät det inte som att det var någon större fara.

Efter plocket vinglade jag in till vårt rum (som vi fick helt för oss själva idag eftersom det var rätt lugnt), men när jag var på väg att lägga mig tappade jag hörseln på ena sidan. Jätteläskigt! Troligen var jag på väg att svimma för efter att jag lagt mig ner och höjt upp benen lite så kändes det bättre.

Och så antalet ägg då? Jo, hönan har lyckats värpa fram 13(!!!) stycken ägg! Vi funderade lite i bilen på vägen dit och gissade båda två på 7 st ägg så det var otroligt många fler än vi kunnat tro! Tyvärr har jag svårt att glädjas över alla ägg eftersom många av dom troligen kom från små blåsor men vårt utgångsläge inför fredagens återföring hoppas jag är bra! :) Av alla dessa ägg hoppas jag att minst 2 st befruktas och utvecklas fint till på fredag. I vilket fall som helt så känns det toppen att det går att få ut så många ägg ur mina äggstockar. :) Det hade jag aldrig nånsin kunnat drömma om med tanke på alla hårda ord från läkare tidigare om att jag är svårstimulerad och dessutom på väg in i tidigt klimakterium. Min trend med ägg i alla blåsor verkar dessutom fortsätta. :)

Nu ska jag vila lite och jag hoppas att ömheten och svullnaden i magen lägger sig snart. Förra gången kände jag knappt av magen alls efteråt men då hade jag å andra sidan inte ens hälften så många blåsor som nu.

På fredag eftermiddag hoppas vi på att få hämta hem vårt blivande barn! :)

8 kommentarer:

  1. Åhhh, toppen!! 13!!! ägg! Grattis! :)
    Kommer att tänka på er hela fredagen och mina tummar och tår kommer att hållas!

    Och du, tack för ditt grattis! :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad fint resultat! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad skönt med ett så bra resultat :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Jäklar vad många ägg! Sort grattis! Jag håller mina tummar inför fredagen.

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Underbart resultat!
    Grattis.
    Tummarna hålls benhårt...vilken tid på fredag?

    SvaraRadera
  6. Åh vilket kanonresultat! Stort grattis vännen :D
    Vi håller tummarna för ett superresultat på Fredag!
    Kramar!!

    SvaraRadera
  7. Grattis!! Va roligt då har ni ett bra utgångsläge!
    Här hålls tummarna hårt!!!!!!!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Hej, håller tummen för er, hoppas att det går bra, vart går ni på behandling?

    SvaraRadera