måndag 14 november 2011

Äggplock på onsdag?!?!

Så här är det. Jag började skriva ett inlägg tidigare idag direkt efter ultraljudet. Då var jag helt övertygad om att äggplocket skulle bli på fredag utifrån blåsornas storlek (5 st på 15-18 mm) och jag skrev ett långt inlägg om hur bra allt kändes och hur mycket jag längtade till äggplocket. Jag hade förhoppningar om kanske ett rekordplock eftersom det utöver de 5 stora blåsorna fanns 4 st till på ca 10 mm som skulle hinna växa på sig till dess.

MEN... sedan ringde kliniken upp och det blir det äggplock redan på onsdag! Och helt plötsligt har jag fått en klump i magen, tårarna bränner bakom ögonlocken och allt känns pissigt. Det var nämligen rätt struligt på ultraljudet idag med det papper som läkaren skulle fylla i och faxa till kliniken. Jag är så rädd att det inte framgår av papperna att det faktiskt bara var 2 blåsor som var 18 mm och att de andra låg på 15-16 mm. Är det inte lite väl tidigt med äggplock??! Nån annan som fått tid för plock med blåsor på 15-18 mm? (tidigare har alla blåsor varit >18mm när jag fått ÄP-tid)

Mina förhoppningar om att 10 mm-äggen ska hinna växa på sig till äggplocket är ju bara att glömma. Jag är så rädd att inga av äggen kommer att vara mogna! :( Jag är så rädd att de planerar in ÄP till på onsdag bara för att det passar bättre i deras eget schema.

Jag ställde såklart frågan om blåsornas storlek till sköterskan som ringde men hon sa bara "läkaren har gjort den här bedömningen". Usch så snabbt alla ens känslor kan vända. Från att ha varit väldigt förhoppningsfull tidigare idag så känns allt faktiskt väldigt jobbigt. En extra oro som jag inte alls hade räknat med att få.

4 kommentarer:

  1. Jag minns tyvärr inte hur stora blåsorna var. Kan du inte ringa igen och be att få prata med läkaren så kanske du blir lugnad?

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig fått veta något om storleken på blåsorna, det var vår doktor aldrig nämnt. Men jag fick ett tidigt ÄP i alla fall. Ta och ring dem, så slipper du oroa dig.

    Jag hoppas att det löser sig, så att du känner dig nöjd.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Du ska helt klart ringa för att lugna ner dig själv. Det är ju jätte viktigt att du mår bra.
    Lycka till

    SvaraRadera
  4. Tack hörrni! Efter lite gråt mot mannens axel har vi lagt upp en strategi. Tyvärr blev klockan för mycket så kliniken hann stänga. Vi tar ÄL-sprutan ikväll, åker på ÄP på ons och blir det bara skit får kliniken kompensera på nåt sätt. Efter några timmars lugn och ro så har jag sansat mig lite och hoppas att kliniken vet vad de gör. De har absolut inget att tjäna på att vi misslyckas eftersom vi har kvar försök av vårt 3-pack. Några djupa andetag så ska nog det här gå bra... ;)

    SvaraRadera