fredag 11 november 2011

Kanon!

Åh så bra! Den högre dosen verkar ha fått fart på mina äggstockar. Åtminstone den ena. Det var min favoritläkare som gjorde ultraljudet och jag känner mig alltid trygg med honom. Han tar sig tid att ställa frågor om vår behandling, förklarar vad han gör och är genuint intresserad. Sånt betyder mycket. (Jag gör alla ultraljud och blodprov på en annan klinik än IVF-kliniken)

Ultraljudet då. Jo, på den första sidan hittade han bara 2 blåsor som var 8-9 mm och då började han prata om att jag var svår att få igång, framförallt med tanke på att jag ju har fått höja dosen ytterligare denna gång. Hoppet sjönk på en gång vill jag lova. Jag har ju tyckt att det spänt en del i magen och har börjat få rejäla ägglossningsflytningar så jag tyckte att det inte gick ihop.

När han sedan gick över till den andra sidan uppenbarade sig ett helt gäng fina blåsor! Det var 4 st som var i bra storlek (ca 12 mm) och ett helt gäng som var mindre. Det var första gången jag såg ett band av äggblåsor som till och med låg i vägen för varandra. Annars har det bara varit några enstaka blåsor utspridda. Det känns fantastiskt! För mig är 6 st blåsor något helt nytt. Förra gången hittades bara 3 blåsor motsvarande dag.

Nu väntar jag på ett samtal från kliniken om jag ska justera dosen eller fortsätta på samma. Tidigare har jag behövt höja och vet att det inte är hela världen om det skulle bli så. Hur som helst så känns det väldigt bra!

Nu har hoppet börjat spira och mina mörka tankar är på väg bort. Skönt!

Edit: efter samtal från kliniken fortsätter jag med 225 IE. Blodprovet såg också bra ut! :)

5 kommentarer:

  1. Kanon!! Härligt med dom blåsorna och att blodprovet såg bra ut! :D
    Fortsätter att hålla mina tummar allt jag har! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Men det är ju helt lysande! Inte konstigt att du har känt av det. Grattis!

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Nu har du ett fint utgångsläge! Härligt :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hehe.. Ja, du det förstår inte jag heller! Du ska veta vad det kliar i fingrarna.. ;)
    Hoppas du också får en toppenhelg! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Åh vad kul med bra resultat, det bådar gott. Heja blåsorna :)
    Kramar!

    SvaraRadera