fredag 18 november 2011

Dubbelruvar! :)

Yeeees! Två stycken embryon av toppkvalitet ligger nu och jäser i min livmoder. Och där ska en, gärna två, stanna fram till augusti nästa år vi har tänkt! :) Vi har 35-40% chans att lyckas.

Telefonen höll sig som ni förstår tyst även denna nervösa dag och strax före utsatt tid kom vi till kliniken. Vi behövde bara vänta i några minuter och sedan var det dags att få besked om hur det gått. Av mina 13 ägg var 11 mogna. Av dessa hade 8 st befruktats och vuxit som de skulle. Två av dom fick vi tillbaka och resterande 6 ska odlas i ett par dagar till för att se om de håller fryskvalitet. Allt känns toppen! :) Nytt denna gång är att jag även ska ta trombyl från och med idag.

Den vita pricken i cirkeln är bubblet där våra små embryon ligger :)



Och efter att vi var klara firade vi genom att äta dessa. Dom får på nåt sätt representera de söta embryona eller nåt ;)



Nu ska jag bara njuta av helgen och försöka förstå att vi faktiskt fått två finfina embryon insatta idag! :)

Trevlig helg på er alla!

5 kommentarer:

  1. Hej, har inte varit inne på din blogg på ett tag. Så möts jag av detta! Så kul! :) Håller mina tummar stenhårt nu. LYCKA TILL!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh vad underbart! Toppenresultat ju!! Stort grattis till de två små i magen. Hoppas de stannar kvar hos er.
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Grattis till de två fina. Hoppas att syskonen klarar nedfrysning så att de fixar största familjen till er om något år! Kram Kix

    SvaraRadera
  4. Åhhh, vad underbart!!! Grattis till de två fina!
    Håller mina tummar stenhårt nu för att dom kommer att stanna kvar! :) Lycka til! :)

    Många kramar!

    SvaraRadera
  5. Grattis till dubbelruvningen :)
    Kramar!

    SvaraRadera