tisdag 8 november 2011

En bit på väg

Tiden tickar sakta framåt och spruta nummer tre är tagen. En stor skillnad jämfört med förra gången är att Menopur nu går att blanda för flera dagar i taget. Underbart! Nu behöver jag bara ta fram en spruta, fylla den med vätska och sedan sticka. På torsdag lägger jag till Orgalutran, som jämfört med Cetrotide som jag hade förra gången, är färdigfyllda sprutor. Det betyder ännu mindre blandande och joxande. Me like!

Ett första VUL är bokat till på fredag och sedan ytterligare ett VUL på måndag. Äggplock förhoppningsvis i slutet av nästa vecka. Jag hoppas verkligen att den lite högre dosen ett par dagar i början (300 IE de första 3 dagarna) ska göra susen och sätta fart på mina små blåsor. Får vi ut 5 ägg är jag nöjd, men jag hoppas såklart på ett par till utöver det! Snälla väx små ägg, väx!

Stort tack för era peppande kommentarer också, det värmer! Det känns lite bättre nu när vi väl är igång, men jag kan inte komma ifrån att jag fortfarande är rädd. Jag vill ju så gärna att det ska lyckas... Nu har vi stått och stampat på samma barnlösa ruta i över 3 år. Det är dags att få komma vidare. Vi är så redo man kan bli.

1 kommentar:

  1. Tack så mycket för dina tummar. Du har givetvis mina också.

    Jag hoppas att det ser bra ut på det första ultraljudet och att äggblåsorna växer som de ska. Jag var jättenöjd över våra fem ägg förra gången, men givetvis skadar det inte med några fler, så länge de är BRA. Det är nyckelordet:-)

    Kram!

    SvaraRadera