söndag 13 november 2011

2- resp 3-dagars?

ÄNTLIGEN börjar förkylningen ge med sig. Jag var hemma från jobbet 3 dagar förra veckan och låg helt däckad i sängen/soffan. Uh så tråkigt det var! Igår började jag känna mig lite bättre och idag känner jag mig nästan helt som vanligt. Fortfarande lite hostig och snuvig men inte alls samma huvudvärk och trötthet som tidigare. Det var länge sen jag blev så här dålig av en förkylning och undrar om kanske alla extra hormoner påverkar?

I övrigt känns det bra. Magen känns lite öm, mest utanpå. Som ett blåmärke som inte syns. Tyckte jag kände av äggstockarna igår, men jag vet inte. Jag vill ju så gärna att det ska kännas nåt där inne så jag vet inte vad som är på riktigt eller inte :) I morgon blir det ett nytt ultraljud och jag har en fånig förhoppning om att blåsorna ska ha vuxit så pass att det kan bli äggplock redan på onsdag. Mest troligt är dock att det blir fredag.

Om ÄP blir på fredag kommer återföringen att bli först på måndag, dvs dag 3. Jag har fått för mig att det är svårare att frysa ner 3-dagars jämfört med 2-dagars. Är det någon som vet om det stämmer? Eftersom vi redan har ett par i frysen är jag inte så jättedesperat efter att få frysa ner några den här gången. Det viktigaste är ju att vi får åtminstone 2 fina embryon så att jag kan få dubbelruva. Det skulle vara fantastiskt.

3 kommentarer:

  1. Va skönt att du mår bättre.
    Tror inte att 2 eller 3 spelar någon roll.
    Inte vad jag har hört iaf.
    Lycka till

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du är frisk igen!

    Jag vet att jag fick en kommentar i ett inlägg förra IVF:en om att det var svårare att frysa 3-dagars. Men jag fick aldrig någon klarhet i varför det skulle vara svårare. Men långtidsodlade ska ju inte vara några problem (?), så det kanske är lösningen OM det nu skulle vara problem vid 3-dagars, vilket jag allstå inte alls vet.

    Lönt av mig att skriva detta:-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande, det låter ju lovande med många fler äggblåsor nu än innan. Håller tummarna stenhårt för ett bra resultat!
    Kramar!!

    SvaraRadera