fredag 5 september 2014

Mediciner mest hela tiden

Medicinlistan är lång och jag måste tänka till hela tiden om jag kommit ihåg att ta rätt mediciner vid rätt tidpunkt. Jag tar olika doser Levaxin under veckan, så jag måste komma ihåg att ta rätt dos på rätt dag. Menopursprutan ska tas vid ungefär samma tidpunkt varje dag, dvs på kvällen. Prednisolonet ska jag ta på morgonen eftersom man kan bli pigg av den. Folsyra och B-vitamin ska helst tas i samband med måltid. Snart ska jag också börja med Orgalutran som tas samtidigt som Menopur. Inför äggplocket ska jag ta Ovitrelle ett visst klockslag. Efter äggplocket ska jag börja med Trombyl och dubbla dosen Prednisolon. Dessutom ska jag då börja med Lutinus som jag ska ta 3 gånger per dag. Sa jag att jag börjar känna mig smått förvirrad...?

2 kommentarer:

  1. Jag var också virrig med det där. Flera gånger fick jag ha panik hem för att ta sprutan. Men det är inte konstigt med så mycket att tänka på. Du kanske kan ställa larmet på telefonen så att den varnar vid varje tidpunkt? Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men risken är att jag stör alla på jobbet med det ständiga pipandet från telefonen i så fall ;) Jag ska fundera på saken! :) Kram!

      Radera