tisdag 23 september 2014

Den långsamma tiden

Dagarna går verkligen aldrig så långsamt som när man väntar på något slags resultat under ivf-behandlingen. I natt sov jag riktigt uselt och vaknade genomsvettig med pangont i huvudet kring halv 5. Jag hade drömt en mardröm och det gick knappt att somna om. Jag tyckte i natt att jag hade rejäl mensvärk, men jag vet inte riktigt om det var så eller om det bara var en förlängning av drömmen på nåt sätt.

Jag har känt mig väldigt positiv fram till idag. Nu börjar jag tvivla lite mer. Det är ju nu de jobbiga dagarna med mer seriöst analyserande börjar. Det är kring de här dagarna som jag börjat få spottings vid de andra syskonförsöken - ett dåligt tecken alla gånger.

Det har huggit, dragit och stuckit i livmodern sedan i söndags. Brösten ömmar inte lika mycket längre, men är svullna fortfarande. Jag tycker att jag är väldigt hungrig idag, men det är svårt att avgöra om det är mer än normalt. Kortisonet gör nog sitt till. Allt jag kan göra är att vänta och hoppas.

1 kommentar: