onsdag 7 december 2011

Testdagen är här

Ruvardag 19 idag och den testdag kliniken gav oss. Jag har aldrig tidigare testat på vår riktiga testdag. Vi har alltid tjuvtestat på dag 14 och när det blivit minus har mensen kommit före denna dag. Idag var det därför en stor dag när jag faktiskt skulle få testa. Och dessutom få plus. Nu kom ju inte det som någon överraskning eftersom vi testat flera gånger tidigare, men ändå. Ett stort steg.

Inför det här ivf-försöket bestämde vi oss för att fota hela resan. Vi har inte ett endaste foto från något av de andra försöken och jag kände att jag ville ha bilder från det vi gått igenom. En möjlighet att kunna visa vårt barn hur det gick till. Jag har varit dålig på att tömma kameran, men fick ett ryck igår i kväll eftersom kameran ska lånas ut till några som inte vet något. Här kommer ett urval. Jag hoppas att jag får bygga på med bilder på en växande mage och till sommaren bilder på en söt bebis.

Dags att börja blanda. Tjejen på broschyren var gladare än jag.

Rätt dos...

...trycktes in i fläsket

Äggen plockades ut...

...och efteråt blev det vila, närhet

Dom små hämtades från labbet... 

...och sattes in av favoritläkaren

I väntan på testdagen räknade jag. Här alla sprutor från alla ivf-försök.

Resultatet. Det som förändrade allt. Positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar