onsdag 21 december 2011

Äntligen - imorgon gäller det!

Det är lustigt hur det svänger. Igår kväll hade jag ont i magen av och till, framför allt på ena sidan och jag satt frenetiskt och googlade på utomkvedshavandeskap. Jag var helt övertygad om att det var något sånt på gång. Smärtan blev dock bättre när jag var uppe och rörde på mig och inget blod syntes till hur mycket jag än letade. När jag skulle sova gjorde det så pass ont att jag tog en alvedon för första gången sedan äggplocket. Imorse när jag vaknade var smärtan borta och idag har jag istället haft mycket mer spänningar kring livmodern och magen har känts svullen efter varje måltid. På något sätt jag har lyckats lugna mig så pass mycket att jag fått det till att det är växtvärk jag känner. Och nu känner jag mig inte särskilt orolig heller. Den gravida hjärnan är bra lustig ;)

Imorgon kl 9.45 ska vi infinna oss på sjukhuset. Måtte det gå bra.

4 kommentarer:

  1. Klart att det kommer att gå bra! Jag håller mina tummar för säkerhets skull!! Får man en idolbild med sig hem tror du?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Förstår din oro men snart är det bytt i ren skär lycka för idag kommer ni få se era mirakel - båda två.

    SvaraRadera
  3. Det är klart det går bra. Jag har hållit på att bli tokig flera 100 ggr redan av att symptomen är starkare en dag för att sedan försvinna i några dagar. Men det är helt normalt. Efter det lyckade VUL:et kan ni slappna av. TF sa att det inte spelar roll om man har symptom eller inte, bara VUL:et ser bra ut är allt som det ska.

    Tänk vad härligt att ni snart får se lillhjärtat slå <3!
    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Lycka till i dag! Håller tummarna!

    SvaraRadera