måndag 19 december 2011

Lugna mig, tack...

Kan nån vänlig själ lugna mig?

Jag kissar inte något på natten
Jag har inte kräkts
Jag är inte så mycket tröttare än vanligt
Jag är inte svullen om magen

Jag är illamående av och till, men jag är så otroligt nervös inför torsdagen så det känns mest som ett illamående grundat på nervositet. Brösten ömmar inte lika mycket, men är fortfarande svullna och ådriga. Inget blod. Det känns inte så mycket i magen. Lite stick och mensvärk ibland men inte alls lika mycket som den första veckan. Usch, att vänta är inte min grej...

Over and out.

4 kommentarer:

  1. Jag har inte heller så mycket symptom. Vaknar hungrig på natten om jag inte ätit nåt sent på kvällen och lite ont i brösten. That's it!
    Men jag tror att det är olika för alla och jag tror att både du och jag borde vara TACKSAMMA att vi inte hänger över toastolen och kräks 22 av dygnets 24 timmar... ;-)
    Det ska gå bra det här! Snart får du ju se din lilla!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!Försök ta det lugnt. Du har ju inte hunnit så långt i din graviditet så det är inte så konstigt att du inte hunnit få så många symtom än. En del mår inte illa och varje graviditet är olika även för en o samma person. "Nattkissandet" kommer när livmodern växer o trycker mot urinblåsan. Håller tummarna att ultraljudet visar ett tickande litet hjärta.
    Hälsningar I (5-barnsmamma)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag kände inte ett djäkla dyft! Inget illamående, inga ömma bröst, ingen svullen mage (förrän i v 17, är i v 19 nu), ingen trötthet. Det enda har varit lite stickningar/dragningar i magen/sidorna (ligamentsträckningar). Men annars inget, inget alls!!

    Och på KUB-testet i v 13 såg iaf allt bra. Imorgon är det dags för RUL. Hoppas på att allt fortf ser bra ut då! :) Men kände ju inget innan KUBen, och såg bra ut ändå, så bör ju kunna se bra ut imorgon också :) I hope!

    SvaraRadera
  4. Låter nästan som du beskriver min graviditet där ;-) Allt såg iaf fint ut på ul fast jag knappast kände något :)

    Många kramar!

    SvaraRadera