onsdag 31 augusti 2011

Potentiellt gravid!

Åhhh! Allt har gått så otroligt mycket bättre än jag någonsin kunnat tro!!!

Lite bakgrund: vid vårt första IVF-försök i våras fick de ut 8 ägg. 6 av dessa var mogna varav 2 befruktades. Det ena embryot var väldigt fragmenterat och kasserades men det andra fick jag tillbaka. Det innehöll då bara 3 celler. Mensen och minuset kom som ett brev på posten ett par veckor senare. Den här gången:

Av 5 ägg befruktades ALLA! Av dessa var det en som var lite otålig och delades för snabbt. De andra 4 delade på sig i fin takt och var 4-celliga idag. Ett av dem bär jag nu på och de andra 3 (TRE!!) ligger i frysen. Det känns så otroligt fantastiskt bra! :)

Jag är så lättad av så många anledningar. Både att äggen kan bli bra befruktade men också att jag och min man kan få till fina embryon. Och att vi har några i reserv i frysen - underbart!

Nu vet jag att det är otroligt lång väg kvar och att så många saker ska klaffa innan vi har ett barn i vår famn, men idag väljer jag att vara så där fånigt lycklig och glad! Vi är ett steg närmare vårt barn! :)

Och tack för era tumhållningar förresten! Det känns otroligt fint att ni tänker på oss och det har fungerat bättre än jag någonsin kunnat ana med några extra tummar. :) Om ni orkar får ni gärna hålla dem ett par veckor till. I utbyte håller jag mina för er! :)

5 kommentarer:

  1. Åh, vad roligt att läsa! Mina tummar hålles:-)

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart! :) Kommer ihåg känslan från förra gången då vi också fick till frysboxen ;)
    Tack för kommentaren på min blogg. Tack och lov mår mycket bättre. Ja, imorgon gäller det förhoppningsvis!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad underbart att få läsa!! :)
    Tummarna hålls stenhårt!!

    SvaraRadera
  4. Jag håller min tummar!! Hoppas det tar sig!
    STor kram

    SvaraRadera
  5. Grattis till den fina befruktningsgraden, skönt att ha flera ägg i frysen också. Lycka till!!

    SvaraRadera