lördag 20 augusti 2011

Dagarna går

Nu är jag redan inne på sprutdag 4 och på måndag är det dags för det första ultraljudet. Tiden går så otroligt mycket snabbare den här gången jämfört mot förra. 

Hela behandlingen har hittills känts väldigt avslappnad också. Det är bara en tid att passa per dag jämfört med 3-4 tider per dag under förra behandlingen. Det jobbiga den gången var att behöva ta sprayen tre gånger per dag och att alltid ha alarmet på kl 6, vardag som helgdag. Det blev så svårt att koppla bort ivf:et eftersom jag blev påmind om det hela tiden. Den här gången har jag dessutom också hoppat över akupunkturen. Det blev bara ytterligare ett stressmoment att behöva passa de tiderna och att behöva gå från jobbet tidigare någon dag i veckan. Jag hoppas att kroppen förstår vad den ska göra ändå. 

Oron över att inte få fram några ägg har inte dykt upp än men jag gissar att den kommer på måndag när det är dags att hoppa upp i stolen. 

Jag känner mig så otroligt lugn just nu och jag önskar verkligen att den känslan håller i sig. 

En fråga till ev läsare som gjort korta metoden: hur blev er mens efter att ni börjat med sprutorna? Min har nästan helt försvunnit (jämfört med 1 vecka normalt). Är det någon annan som känner igen det?

1 kommentar:

  1. Nu kan jag skriva till dig!! :)

    Jag ville bara berätta att jag har samma erfarenhet av mensen. Först var det såååå mycket, jag blödde ner hela sängen. Det har aldrig hänt! Som tur var avtog det ganska snabbt, och slutade "i förtid".

    Jag ska kolla mina ägg i morrn igen, är på dag 10 idag. Spännande... :)
    Kram!

    SvaraRadera