måndag 29 augusti 2011

Nyskördad

Hemma igen! Allt har gått bra. När vi kom dit fick min man lämna sitt prov och sedan var det bara att vänta. Och vänta och vänta. Mellan all väntan fick jag några lugnande tabletter och en nål i armen. Efter 3 timmar var det vår tur. Sist ut av alla som skulle plockas idag.

Själva ingreppet gick mycket bättre än förra gången. Den gången var jag så fruktansvärt spänd och väntade mig smärta hela tiden. Allt mitt fokus låg då i de nedre regionerna och på att känna efter. Idag försökte jag att slappna av mer och ha mitt fokus på annat håll. Det lyckades bra och det gjorde inte ont alls. Dessutom tyckte jag att medicinen funkade mycket bättre idag och jag var rätt drogad där ett tag... :)

Och så till resultatet - av fem stora blåsor och en liten blåsa blev det fem ägg! Nice! :) Eftersom det ändå inte är supermånga ägg som mina äggstockar lyckats få fram blir det mikroinjektion på alla ägg den här gången. Förra gången blev bara 2 av 6 mogna ägg befruktade på normalt sätt. Jag är ändå supernöjd med antalet ägg och läkaren verkade också nöjd och kallade det ett mycket bra utfall.

Era tumhållningar verkar fungera bra så fortsätt gärna med det i ett par dagar till! På onsdag är det planerat återförande. :)

3 kommentarer:

  1. Grattis! Så skönt att höra att det inte gjorde ont och att det blev fem fina ägg!

    Det är snart dags för mitt första äggplock och jag är helt insnöad på smärta. Jag ska dock tänka på det här inlägget när det är dags och försöka slappna av.

    SvaraRadera
  2. Härligt, stort grattis! :)
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Grattis, skönt att höra att det blev fem ägg! :)
    Fortsätter att hålla tummarna mina!
    Kram

    SvaraRadera