fredag 26 augusti 2011

Äggplock på måndag!

Allt okej! Blåsorna har växt som de ska och jag är nästan lite nervös över att de blivit för stora nu! Alltid ska det vara nåt ;)

Min uppmaning till äggen verkar ha fungerat den här gången också och det hade dykt upp ytterligare någon blåsa också så vi får väl se hur många ägg de får ut i slutändan. Läkaren höll på att rota runt en hel del och hade lite svårt att få in någon bra bild på dem, men som jag förstod det var blåsorna mellan 18-24 mm nu. Förra gången blev antalet ägg så många fler än jag vågat hoppats på så jag är rädd för att bli besviken den här gången om de bara får ut ett par stycken. Å andra sidan blev det ju bara skit av de ägg dom fick då ut så det kanske inte spelar så stor roll. Bara något av dom som finns där nu är Ägget med stort Ä är jag nöjd :)

Äggplocket är bokat till på måndag och det känns väldigt bra! Jag är inte lika nervös som förra gången och det känns tryggare nu när jag vet hur det går till, hur lokalerna ser ut, hur personalen är och hur själva plocket går till. Det gick väldigt bra förra gången och gjorde inte alls särskilt ont. Det jag tyckte var mest läskigt då var att få en infart i armen och att få morfin. Jag har varit förskonad från sjukhusvärlden så det var mycket som var nytt.

Ikväll tar jag den sista Menopur- och Cetrotidesprutan och imorgon kväll blir det Ovitrelle. Sedan är det förhoppningsvis slutsprutat på 2 år eller så! :)

3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Stort lycka till :) Ska tänka och hejja på er hela den dagen.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Kul att allt såg bra ut! :)
    Åhh, vad jag håller tummarna, dom kommer vara alldeles blå när detta är klart! ;) Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Va ni är snälla! :)

    SvaraRadera