tisdag 23 augusti 2011

Hugg och stick


Det både hugger och sticker i äggstockstrakterna och jag hoppas att det innebär att mina små blåsor växer sig stora och fina. Nästa VUL blir på fredag och blodprovet som togs igår visade på ett bra värde. Jag pustar ut en aning.

Ett besök på apoteket hanns med idag också och därifrån kom jag ett paket Menopur rikare. Det lilla paketet räcker till 2 sprutor. Kostnad per spruta? 1100 kr! Jag är så evinnerligt glad att vi har högkostnadsskydd på medicinerna! 

Mindre rolig var den räkning från kliniken på över 50 papp som dök upp med posten idag. Det känns så trist att behöva lägga de pengarna på något som så många andra får alldeles gratis. Det är klart att det kommer att vara värt det när vi väl fått vårt barn, men ändå... Det hugger till lite i hjärtat.

Jag verkligen önskar, önskar, ÖNSKAR att vi kommer att lyckas den här gången. Jag längtar tills vi är på andra sidan. Andra sidan om barnlösheten, andra sidan om gravidmagen, andra sidan om barnvagnen...

Om man önskar något riktigt, riktigt mycket - går önskningen i uppfyllelse då?

2 kommentarer:

  1. Har läst lite på din blogg. Kära du lycka till! Har själv varit där du är nu men har min lilla skatt ute nu sedan nio månader. Det är svårt för folk att förstå som inte varit genom samma sak. Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket! Ja, det är nog något man måste ha gått igenom själv för att förstå hur otroligt påfrestande det är. Kul att höra att ni lyckats, det ger mig hopp! :)

    SvaraRadera