tisdag 28 februari 2012

Det här med kläder?

Igår skulle jag (äntligen!) ge mig ut och hitta ett par byxor med lite mer plats för magen. Jag har nämligen börjat bli less byxor som sitter åt i midjan där jag måste ha uppknäppt gylf och gummisnodd i midjan... Men fy så besviken jag blev! Av alla butiker i stan var det bara Polarn och pyret som hade mammakläder. Och då var det ju inte något jätteutbud de hade direkt. Två olika typer av byxor med värdelös passform båda två.

Så nu blir det lite nätshopping istället, även om det tar emot lite att köpa byxor på nätet. Hur ska jag veta att de sitter bra liksom? Har ni tips på någon bra sida? Ska man köpa sin vanliga storlek? Vill man ha hög eller låg mudd på byxorna? Och ni Sundsvallare, finns det mammakläder i butikerna hos er? Kan hända att det får bli en shoppingresa lite framöver. :)

Jag som aldrig brukar ha leggings funderar på att byta klädstil helt och hållet. Det känns nästan lättare. ;)

4 kommentarer:

  1. Jag sökte efter mammakläder på nätet och hittade bonprix. Inte så snygga kläder, men jag beställde 2 olika par byxor och - en av dem passade! Eller...passade sisådär, men det får duga just nu. Tror det är bara att beställa hem flera olika modeller och prova sig fram. Mitt problem är att de oftast slutar ovanför fotknölarna, men de här jag köpte är rätt ok. Inte jättelånga, men heller inte för korta. Lite låg midja, men en stor mudd. Skönt är det :-)
    Nackdelen är att jag måste ha väldigt långa tröjor annars sticker mudden fram under tröjan och det är ju inte så snyggt. Jag funderar också på leggings till sommaren, men då vill man ju OCKSÅ ha långa toppar till. Får nog snart investera i fler långa toppar! Antar att du redan har sådana om du kör med öppen gylf och gummisnodd ;-)
    Jag köpte min vanliga storlek på byxan.
    Lycka till i byxjakten. Tipsa gärna om du hittar nåt jättebra!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker H&M har bra mammabyxor, Topshop har snygga grejer, och Gina Tricot har superbra linnen som är så långa att de passar perfekt som mammalinnen!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte kunnat ha vanliga byxor sedan v.16, har köpt två par jeans på H&M och ett par via Nelly (mamalischious) och sen när det gäller tröjor är VILA helt oslagbart när det kommer till långa linnen och långärmade tröjor, de har ju ett bassortiment som är av superskönt mjukt material och det finns i flera olika färger. Jag ska även våga mig på att beställa några plagg från asos.com eftersom de har mycket fint och jag vill känna mig så normalt klädd som jag kan under preggotiden!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Jag köpte mina gravidbyxor hos H&M. De har bra jeans och även ett par manschesterbyxor (hur stavas det?) som är helt ok. Jag har fortfarande samma storlek men eftersom man inte knäpper upp dom känns dom mycket krångligare och tajtare att dra på sig. Men när de väl sitter på plats är de jättehärliga!
    Vänta inte för länge att köpa gravidbyxor, det gjorde jag och det ångrar jag. Det är SÅ SKÖNT att få släppa ut magen ordentligt :)

    Kramar!

    SvaraRadera