tisdag 21 februari 2012

Glädjetårar och snart vecka 17

Nu var det ett tag sen det blev något skrivet här. Jag har inte direkt någon inspiration och känner att det inte finns så mycket att skriva om. Vi väntar ju mest bara :)

Bulan på magen blir i alla fall större även om den varierar stort under dagen. På morgonen syns det knappt men på kvällen jäser den ut som bara den. I fredags gick jag ut officiellt på jobbet med vad som är på gång och jag fick höra att två kollegor börjat ana något och gissat att magen inte bara var uppblåst på grund av mat. :)

Sen har jag också den senaste veckan börjat med ett stickprojekt och ska försöka få till en tröja till pyret. Tyvärr har jag inte blivit något superproffs än så det blir något litet hål här och där. Det får nog bli en body under och en tjock tröja ovanpå för att det inte ska bli för kallt till hösten tror jag. ;) Jag måste bara berätta en rolig sak om min gullliga mamma också. Ni kommer kanske ihåg att jag berättade att hon grät mest hela julafton för att hon blev så glad för vår skull? Efter det gråter hon tydligen lite nu och då för att hon är så glad och längtar så mycket efter pyret. Igår när jag pratade med henne och beskrev tröjan jag håller på med så blev det plötsligt helt tyst i luren. Då visar det sig att hon sitter och gråter igen. Hihi, lilla söta mamma! :) Jag och min syster misstänker att mamma kommer att bli precis som vår farfar. Han brukar nämligen börja darra på underläppen varje gång vi ses bara för att han blir så glad. :)

En till sak också nu när jag ändå är i farten. Det har blivit så att vi varit rätt öppna med ivf:andet för våra kompisar (trots att vi nog egentligen inte tänkte det från början). Och helt plöstligt visar det sig att någon försökt rätt länge utan att lyckas, att någon fått hjälp av pergotime, att någon har endometrios osv. Vi är inte ensamma och jag är så glad att vi vågar prata om det!

Och så en sak till, den här "mensvärken" jag känner mest hela tiden, kommer den att gå över eller är det nåt man har hela graviditeten?

Idag 15+6, imorgon går vi in i v 17! :)

2 kommentarer:

  1. Vilken fint inlägg. Din mamma verkar vara en känslosam människa precis som din farfar;) Tänk så älskad det lilla/e pyret kommer att bli;)
    Ang mensvärken så kan det kännas så av och till med tanke på att det drar åt alla håll och kanter, ligament, och tarmar som flyttar på sig hela tiden. Lilla pyret övar på där inne och då kan det kännas så. Värmekudde eller varmt bad brukar lindra.
    Ha nu en trevlig helg och njuuuuut på;)

    SvaraRadera
  2. Härligt att läsa vännen! Ang mensvärken så minskade den för mig men de perioder som livmodern växer mycket kan den komma tillbaka.
    Kram!

    SvaraRadera