onsdag 8 februari 2012

v 15 (14+0) och fortfarande illamående

Blä, illamåendet verkar inte riktigt vilja släppa sitt grepp om mig. Jag mådde mycket bättre förra veckan men i helgen och i början av denna vecka tycker jag att det har kommit tillbaka. Inte lika mycket och inte lika konstant som tidigare, men ändå illamående. Igår morse hängde jag över toastolen igen på jobbet. Det känns så skumt att ena stunden hulka och må piss för att i nästa stund må hur bra som helst och käka förmiddagsmacka som vanligt...

Annars är allt finfint! Det enda som bekymrar mig lite är att jag har börjat få ont i svanskotan. Just nu är det hanterbart men jag oroar mig lite för att det kommer bli värre. Jag försöker att bli bättre på att variera mellan sittande och stående på jobbet i alla fall. En kudde på stolen kanske inte hade varit så dumt heller?

Idag tänker jag också på Solens strålar som är på sitt rutinultraljud. Jag håller alla tummar jag har för att allt ser finfint ut med lilla glimten!

5 kommentarer:

  1. Jag har också ont! Inte i svanskotan men alldeles till höger om den. Gör ont när man lyfter tunga saker, ont när man böjer sig fram och mer ont i slutet av dagen. Igår ny variant också: kändes som om jag stått bredbent och fått en spark mellan benen. Not nice.
    Misstänker foglossning :-/
    Säkert det du har också!

    Trist att du mår illa! Hoppas det går över snart!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack vännen för dina tankar!!!! Jag har haft ont i svanskotan från och till de senaste 6 veckorna men det har inte blivit värre så jag tror inte att du behöver oroa dig, men variation är ju alltid bra!!!

    Kramar !!!

    SvaraRadera
  3. Huvva och fy, jobbigt med illamåendet.. :( Hoppas att den snart försvinner helt för dig! Mitt illamående kan komma nån dag ibland, men är nog mest för att jag dom dagarna har stressat eller slarvat med maten, så kanske får skylla mig själv dom gångerna.. Men hoppas och håller tummarna för att ditt ska försvinna, så att du kan få njuta till att må bra också. :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  4. Åh du, tack för dina tummar! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Usch, din stackare. Hoppas att du får mår bättre. Min syster mådde illa till 5e månaden.. Hon gick tillslut på akupunktur - vilket fungerade rätt bra. Tänkte att om inte inte släpper så kanske det är något för dig med?
    Hoppas som sagt att det slipper gå så långt.
    Kram

    SvaraRadera