fredag 3 februari 2012

Inskrivning och ligamentsmärtor

Igår var det dags för inskrivning och jag är så glad att jag bytte barnmorska! Från en förvirrad och stressad kvinna till en strukturerad, noggrann, kunnig och avslappnad kvinna med glimten i ögat. Det kunde inte ha blivit bättre. Så nu är jag inskriven enligt konstens alla regler!

Nästa besök hos BM blir först i april/maj (!) men innan dess är det ju rutinultraljud som gäller. Egentligen skulle vi ha fått en tid för ultraljud v 10 men då ska hon som gör ultraljud vara sportlovsledig så ultraljudet blir först den 12:e mars. Det känns spännande och jag hoppas verkligen att allt ser bra ut. En kompis till oss var i somras med om att behöva avbryta graviditeten efter rutinultraljudet och det är ju verkligen mardrömmen... Men chansen att allt ska se bra ut är ju så mycket större än risken att något är fel och det är vad jag försöker att fokusera på. Jag ser verkligen fram emot att få se att det finns en bebis där inne för just nu är det väldigt svårt att förstå. Bara tanken på att VI ska bli föräldrar gör mig yr! Inte hjälper det mig att jag haft nästan 4 år på mig att förbereda mig på tanken. ;)

Jag hade en hel lista med frågor till barnmorskan och en av dom handlade om att jag se senaste dagarna har haft rätt ont i nedre delen av magen. Smärtan kommer vid hastiga rörelser och är mer som hugg på sidorna ner mot ljumsken. Det kan vara ligamentsmärtor fick jag höra. Igår kunde jag knappt gå under vissa delar av dagen utan att det gjorde fruktansvärt ont, men idag känns det mycket bättre. Jag var rädd att det var urinvägsinfektion på gång men provet visade inte på några bakterier så det var ju skönt.

Dessutom var jag ordentlig igår och hämtade ut en kanylburk från apoteket dit jag ska slänga alla gamla sprutor. Nu ska allt ut! Frågan är när jag vågar lämna tillbaka medicinen som ligger i kylskåpet...

1 kommentar: