måndag 13 februari 2012

Det börjar synas nu

Vet ni vad, jag tror att jag har börjat få lite bebisput! :) Jag var hemma hos familjerna (både min och mannens) i helgen och allihopa tyckte med bestämdhet att det börjat synas lite på magen. Jag tror inte att det är något de skulle vågat säga om de inte vetat om att jag faktiskt är gravid, men ändå... Och egentligen så låter det lite logiskt också. Jag har nämligen gått ner lite i vikt de senaste månaderna pga illamåendet, men magen är ju större. Det känns mest som lite extra fett pga för mycket mat, men jag inser ju att ekvationen med minskad vikt och större mage inte går ihop annars. :)

Illamåendet är förresten mycket bättre nu. Det var förra helgen och i början av förra veckan jag kände av det senast, men nu tycker jag att det känns bättre igen. Det enda jag egentligen känner nu är molvärk (som känns precis som mensvärk) och mycket ömma bröstvårtor, plus att jag är uppe och kissar varje natt. Det är väl lika bra att vänja sig vid att vara uppe på nätterna redan nu. ;)

2 kommentarer:

  1. Härligt med lite bebisput o skönt att illamåendet har blivit bättre :)

    Kramkram!

    SvaraRadera
  2. Åh vad härligt med bäbismage <3. Tänk att nu närmar det sig RUL! Tiden går fort <3!
    Kram!

    SvaraRadera