torsdag 29 mars 2012

Lugna och lyckliga dagar

Det har blivit ett gäng lugna dagar och det har varit välbehövligt efter förra veckans bravader. Någon som däremot inte har varit lugn är lilla pyret som sparkar och kickar på som bara den där inne. Jag har så svårt att koncentrera mig på jobbet när det börjar röra sig där inne. Jag vill bara få sitta och känna in, njuta med handen över magen och bara vara nära bebisen. Det är tokmycket att göra på jobbet under våren med några stora projekt som ska vara klara innan sommaren plus en vikarie som ska skolas in så egentligen har jag inte tid med magklappande, men det går ju inte att låta bli. Prioriteringar, ni vet. ;)

I helgen ska vi till Stockholm och det är en resa jag ser fram emot hur mycket som helst! Vara med familjen, äta god mat och framförallt - shoppa! Vi har inte köpt en endaste pryl eller plagg till pyret än, men det ska det bli ändring på nu. Jag tar med en halvtom väska ner och hoppas på att den är full när jag åker hem. :)

Jag känner själv hur tjatig jag låter med det jag kommer att skriva nu, men det är bara det att jag är så otroligt lycklig nu! Efter så många år av ångest, oro och stress är det så underbart att få vara i nuet, att planera för vårt lilla pyres ankomst och att inte behöva vara ledsen längre. Många av våra kompisar ska få barn i sommar/höst och det är så skönt att bara kunna känna gläjde för deras skull istället för att känna den ständiga avundsjukan som funnits där tidigare. Både jag och mannen har börjat leva upp på ett helt annat sätt nu och allt vi gör känns så mycket roligare. Det känns som att alla bitar i livet börjar falla på plats och det är underbart!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig till fullo! Man slipper känna den där jobbiga avundsjukan och bli så enormt avundsjuk. En helt ny (och trevlig!) känsla att bara kunna bli genuint glad för andras skull!
    Härligt med små livstecken från insidan av magen. Förstår att du har svårt att fokusera på jobb! :-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är helt underbart. Ibland kommer jag att tänka på hur ofta jag var ledsen förut och nattsvart allt kändes. Då blir man extra tacksam!

    Ha det så härligt i sthlm!

    Kram kram!

    SvaraRadera