måndag 12 mars 2012

Vårt spralliga pyre!

Åhhhh! Jag hade kunnat ligga på den där britsen i flera timmar och bara tittat och tittat. På dom små armarna som viftade hela tiden, på dom små benen som sprattlade runt, på det lilla söta huvudet osv osv.... Allt gick som ni märker kanon och vår lilla bebis mådde hur bra som helst. Den ville inte ligga still utan sprattlade på hela tiden där inne. Det var en helt magisk upplevelse! <3

UL-maskinen ville flytta fram oss 3 dagar till 5 aug (utifrån ÄP-datum) medan måttet på bebisen flyttade oss till den 7 augusti istället. Så någon gång mellan 5 och 7 augusti får vi väl räkna som BF-datum nu. :) Moderkakan låg tyvärr rätt långt ner (det kan ställa till det vid förlossningen) så därför ska vi tillbaka på ett till ultraljud i v 27-28 för att titta om moderkakan följt med livmodern uppåt när livmodern blivit större. Jag vill så hemskt gärna få föda vaginalt, men just nu känner jag att det inte spelar någon roll alls. Huvudsaken är att vårt lilla pyre mår bra, resten löser sig.

Åh, vi är så underbart fantastiskt lyckliga! Här en bild på vårt lilla pyre. Kärlek!

8 kommentarer:

  1. Åh måste vara helt underbart att se. :D

    SvaraRadera
  2. Grattis! Det är SÅ underbart! :)

    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Sååå härligt!!... Sååå glad för eran skull!!:)
    Jag hade en liknande erfarenhet av moderkakan, men den flyttade uppåt till nästa ultraljud, vilket enligt min läkare är det allra vanligaste... Så jag tror inte att du behöver tänka så mycket på det!:) Fördelen är att man får ett extra ultraljud, kul att se bebisen igen:)Lycka till i fortsättningen!

    SvaraRadera
  4. Jag har fått båda mina barn med kejsarsnitt och det är ett alldeles utmärkt sätt att få barn på!

    /M

    SvaraRadera
  5. Så underbart att se sin kommande lilla kärlek på bild :-)

    Tack för din hälsning :-) Jag vågar ännu inte känna glädje, men om inte mensen kommer inom två veckor så ska jag försöka våga hoppas liiiiiite i alla fall:-)

    Vore ju underbart om man fick känna lite sparkar i magen...!

    Kram Ninna

    SvaraRadera
  6. Åh fina bäbisen <3! Stort grattis!

    SvaraRadera
  7. Åhhh, fina bebisen! <3 Underbart att allt bara var bra och stort grattis till lyckat Rul! :)

    Kramar!

    SvaraRadera
  8. Min moderkaka var långsmal och låg lite för nära öppningen så i vecka 27 och 31 fick jag blödningar som utreddes på spec. bb här i Göteborg. I vecka 34 mätte de avståndet mellan livmoderöppningen och moderkakan och såg att det var 3.5 cm mellan (vilket jag tyckte kändes kort) och då bedömdes det ok att föda vaginalt. Jag var lite nervös att det skulle börja blöda då värkarna kom.

    I slutet av september 2011 föddes en fin liten flicka vaginalt och helt utan blödningar!

    SvaraRadera