måndag 23 januari 2012

Längtar ännu lite mer

I helgen har vi haft besök av min mans kusin och kusinbarn. Kusinbarnet är drygt ett år och det är så underbart sött att se ett litet blöjbarn springa runt och röja i huset! Och det var så mysigt med alla leksaker som låg precis överallt. Tänk, snart har vi en alldeles egen liten en som springer omkring! Längta!

Vi brukar inte prata så mycket barn och barngrejer med kusinen, men den här gången blev det lite mer än vanligt. Vi har nog börjat släppa på garden lite skulle jag tro... Dom vet inte att vi är gravida och vi väntar nog ett par veckor till med att bli helt öppna med det. Det är ju så mysigt att ha en egen liten hemlis ;) Det blev i alla fall snack om grindar till trappan och när de hade åkt hem satt vi i över en timme och kollade runt på barngrejer, barnvagnstester och skötbord. När jag skulle googla en grej på ipaden igår kväll såg jag dessutom att min man googlat på barnstolar och bärselar utan att jag vetat om det. Sånt gör mig extra kär! :)

En helt annan och betydligt mindre rolig grej var att jag igår gick och la mig hungrig. Jag kände direkt när jag lagt huvudet på kudden att jag mådde lite illa och var hungrig, men jag orkade inte gå upp och ta en macka... Det straffade sig ordentligt imorse med rejält illamående och efter 20 min jag låg dubbelvikt över toaletten. Som tur var var magen helt tom så det fanns inget att få upp, men puh så jobbigt det är att kallsvettas, må illa och bara känna sig minst i världen. Jag tycker att illamåendet har blivit betydligt värre de senaste 2-3 veckorna. Jag trodde ju att det skulle vara tvärtom... Jaja, jag tar det iaf som ett tecken på att det finns nån där inne som vill visa att den finns även om den inte syns än. :)

v 12 (11+5) idag och 10 dagar kvar till inskrivning på MVC.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar