tisdag 10 januari 2012

Inte så mycket nytt

Det finns inte så mycket nytt att berätta och nu börjar jag tycka att tiden har stannat. Jag tycker att det är dags för en liten mage och en sparkande bebis snart! :)

Jag mår illa en sväng på förmiddagen och stora delar av eftermiddagen/kvällen. Som tur är har jag inga problem att äta och så fort jag ätit brukar illamående lägga sig i nån timme. Imorgon ska jag ut och åka bil några timmar på förmiddagen med några kollegor och det blir ju intressant. Jag har nämligen blivit rätt åksjuk också. Ingen bra kombo skulle jag tro...

Jag är enormt känslig för lukter (jag brukar vara rätt känslig i vanliga fall men nu är det extremt). Min man har börjat klaga på att jag tycker att han luktar illa hela tiden. ;) Är det inte vitlöksandedräkt så är det svett eller bara ogott helt enkelt. Han brukar ju lukta världsgott annars!

De senaste dagarna tycker jag att det har känts i magen mer eller mindre hela tiden. Ibland som mensvärk och ibland bara spänningar och dragningar. Jag hoppas att det bara är livmodern som växer även om det känns väldigt läskigt när det är mer mot mensvärkshållet och dessutom går ut i ryggen. Jag håller fortfarande andan vid varje toabesök och förväntar mig blod varje gång. Före det bruna i julhelgen var jag inte särskilt orolig över det, men efter att ha sett det blodet har jag blivit alldeles för nojig för mitt eget bästa. Det känns lite som att gå på en skör tråd. För varje dag som går kommer man ett steg längre fram, men det går inte att veta om tråden kommer att hålla nästa dag...

Trots allt det här njuter både jag och min man väldigt mycket. Vi gottar oss i allt som har med graviditet att göra. Funderar över hur vi ska möblera om för att få plats, vi funderar över namn, pratar med magen och jag har till och med vågat skaffa en gravid-app. Allt det här känns lite förbjudet, men samtidigt, när ska man får göra sånt om inte nu när vi faktiskt är gravida? :) Och imorgon går vi in i vecka 11 - underbart!

2 kommentarer:

  1. Haha.. Jag tycker F luktar järn.. Och han som luktar så gott annars :-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, visst luktar allting mycket mer!? Då är det inte jag som inbillat mig då :-)
    Luktar avlopp på jobbtoan, det är mindre lyckat i kombination med illamående. Jag försöker hålla andan och göra besöket så kort som möjligt ;-)
    Hur gick bilåkandet? Har du provat sea band? Funkar det? Jag är beredd att prova och har bett sambon köpa om de finns på apoteket.
    Kram

    SvaraRadera