torsdag 27 oktober 2011

En föraning?

Jag börjar känna mig lite orolig. Allt, och då menar jag ALLT, har än så länge strulat inför nästa behandling. Jag ringde vid min senaste mens precis som jag och läkaren kom överens om. Sköterskan som svarade då lät väldigt förvånad och fundersam. Hon skulle kolla med läkaren som skulle skriva ut recept och skicka sprutschema. Jag hörde inget och ringde igen några gånger. Till slut ringde läkaren upp i fredags och jag fattade då som att han skulle skicka recept, schema och även beställning om VUL på vår ort.

Efter det har jag ringt till apoteket ett antal gånger - inga recept. Efter ytterligare ett samtal till kliniken (säkert det 5:e...) fick då äntligen apoteket receptet i tisdag. Så nu är i alla fall medicinerna beställda. Då var det ju bara resten kvar: schema och vul-tid. Ringde kvinnokliniken i stan för att höra om tiden, nej ingen beställning fanns från ivf-kliniken. Återigen ett samtal till kliniken om det. Sköterskan hittar inte någon anteckning om att en vul-beställning gått iväg. Och inget om att behandlingsschema var skickat heller. Hon sa igår att hon skulle skicka en beställning till KK och att KK ska ringa mig om tiden. Tror ni att nån ringt än? Nej.

Jag vill inte klaga. Jag vill inte känna att jag bryr mig. Men det gör jag. Vi betalar ju för tusan en massa pengar till dom, då borde dom ju åtminstone kunna få iväg ett recept och några papper! Jag hoppas att detta strul inte är en föraning om hur kommande behandling kommer att gå...

Imorgon åker jag iväg på min efterlängtade resa till mina kära vänner! Dom allra närmaste. Dom som får veta nästan allt. Dom man inte måste hitta på en massa undanflykter för. Det ska bli helt underbart att bara få surra, fika och skratta hela helgen!

Tack för era kommentarer förresten och trevlig helg så här lite i förväg! :)

4 kommentarer:

  1. Vad tråkigt det är när det ska strula. När så mycket annat är jobbigt tycker man att man kan förtjäna lite service och lite flyt!
    Skönt att det ordnade sig och att du får åka på en efterlängtad resa.
    Ha det så trevligt och ha en mysig helg.
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Tråkigt att det ska strula sig så mycket! :(
    Hoppas att eran resa blir toppen och att ni får det trevlig! :)

    Åh, tack så jätte mycket för tummarna! :) Hihi, kan tänka mig det och absolut när man känner sig så pass ensam som man gör i det här.. Men nu har vi nåt mer gemensamt ju! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Usch var tradigt det är när det inte flyter på som man vill. Jag känner också att jag har tappat kontrollen en del.

    Detsamma med kliniken. Med tanke på hur mycket pengar man lägger ner på dem, borde de rulla fram guldmattan åt en och inte strula så mycket.

    Jag är också trött på vår klinik och i dag var det maken som fick ringa och boka tid för ultraljud.

    Trevlig helg och kram!

    SvaraRadera
  4. Åh så trist med allt strul, tråkigtt att behöva ödsla massa energi på det. Men det kanske betyder att resten kommer att flyta på helt utan problem :)
    Hoppas du får en härlig helg!

    Kramar

    SvaraRadera