tisdag 18 oktober 2011

Börjar räkna ner lite i smyg

Det är många som är igång med sprutor, äggplock och ruvande nu och jag börjar faktiskt se fram emot nästa försök. Jag räknar dagarna lite i smyg. Säger inte så mycket. Jag låtsas ha tagit en paus.

I själva verket kretsar fortfarande stora delar av min vakna tid kring tankar om ivf, barnlöshet och hopplöshet. Jag har insett att det inte går att koppla bort tankarna och jag försöker istället hitta ett sätt att leva med dom. Sakta men säkert förstår jag att tankarna nog kommer att finnas där länge. Kanske inte alltid rakt framför mig, men ändå alltid lite vid sidan om. Pickandes på min hjärna. Pockandes efter uppmärksamhet.

Tiden rusar som vanligt fram och nu är det förhoppningsvis bara 3 veckor kvar till sprutstart. Jag hoppas att mensen inte ska börja krångla utan dyker upp när den ska.

Det har varit lite struligt med att få medicinen utskriven också men efter ett till samtal till kliniken hoppas jag nu att receptet ska vara skickat. Jag vill ju kunna beställa hem allt så snart som möjligt. Sprutschema hoppas jag kommer med posten den här veckan.

I väntan på sprutorna går jag på ju som jag skrivit om på akupunktur. Jag har normalt väldigt dålig blodcirkulation och är alltid kall om fötterna, men igår efter akupunkturen var fötterna heta hela kvällen. Det har nog nästan aldrig hänt förut! Så nog påverkas cirkulationen av akupunktur, det tvekar jag inte på. Jag hoppas att övriga kroppen också påverkas positivt.

4 kommentarer:

  1. Härligt att det blev fart på kroppen av behandlingen. Nu ska det gå vägen! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad bra, det låter ju kanon med akupunktur :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, visst är det svårt att koppla bort alla tankar. Jag kan bli tokig på min själv ibland! Vilket sorglöst och lugnt liv man hade innan:-)

    Vad spännande att se vad akupunkturen ger för resultat.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Förstår att du räknar ner. Det går liksom inte att låta bli... ;)

    SvaraRadera