fredag 14 oktober 2011

Akupunktur

Den här veckan har jag varit på det första akupunkturbesöket inför nästa ivf-försök. Planen är att gå en gång per vecka fram till äggplock.

När jag gick i våras blev min "diagnos" en kall livmoder och lite stress. Den här gången tyckte hon att det var bättre. Inte lika kall och stressad men livmodern är fuktig. Måste nog slå upp i min bok vad det innebär. :) Jag vet inte riktigt vad jag själv tror. Lite mer avslappnad är jag nog, men samtidigt också väldigt stressad över barnlösheten tycker jag. Vi får väl se hur det går.

I och med akupunkturen så känner jag åtminstone att jag gör allt jag kan för att nästa försök ska lyckas. Fungerar det inte så har jag i alla fall gjort mitt bästa. Jag hoppas och tror att en kombination av västerländsk och österländsk medicin inte är så dum.

Ni andra som går/har gått på akupunktur, hur upplevde ni det? Blev det någon skillnad?

Trevlig helg på er alla!

5 kommentarer:

  1. Hrm, jag har ju bara gått tre gånger ännu. Min diagnos; fuktig livmoder och dålig cirkulation. Jag tror på nålarnas effekt gällande cirkulationen, men annars tror jag det är mumbo-jumbo. Jag har tex inte ätit en enda av de där tabletterna som hon vill att jag skall äta, och ändå kunde hon säga sist att hon ser att tabletterna hjälper...???!!

    Sedan att nålarna gör förbaskat ont är ju skit. Men så klart värt allt om det skulle gå vägen. Lycka till! Kram Kix

    SvaraRadera
  2. Jag har fått akupunktur mot ryggbesvär och det har verkligen hjälpt så jag tror på det. Har även provat det i IVF-syfte men dem nålarna har gjort så ont att jag har blivit så spänd att det inte gått att fullfölja behandlingen :( Men jag kommer nog ge det ett nytt försök.
    Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Har själv aldrig vågat på det här med akupunktur, men jag tror nog helt klart på det. Skulle det inte bli något av detta försök så kanske jag ska ge det en chans..
    Kör istället stenhårt på "babyklister" denna gång! ;)

    Men önskar dig lycka till och hoppas nålarna inte gör allt för ont!

    Trevlig helg! Kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för era kommentarer! Jag tycker faktiskt inte att nålarna gör så himla ont. Visst kan det sticka till ordentligt ibland när hon sätter in dom men det går över ganska snabbt. När nålarna väl sitter tycker inte jag att de känns längre.

    Kix, lite skumt det där med tabletterna. Det gör ju onekligen att man blir lite tveksam.. Håller din aku-kvinna också på med moxa, värmelampor och grejer?

    Kram på er!

    SvaraRadera
  5. Haha jag gjorde likadant slarvade enormt med tabletterna, ändå tyckte hon att det var bättre, hade även jag fuktig livmoder och dålig blodcirkulation, ont som satan gjorde det tyckte jag och visst kunde jag slappna av emellanåt men oj vilken smärta! Vet inte heller om det har hjälpt, nu har ju lillglimten fäst än så länge men vet inte om det är akupunkturen eller blastocysten, tror mer på det senare faktiskt, men värt att prova om man tror på det!

    SvaraRadera