lördag 22 oktober 2011

Äntligen kontakt

Efter några påtryckningssamtal till kliniken fick jag igår äntligen prata med läkaren. Recept och sprutschema är på väg. Tydligen ska jag göra ett ultraljud också innan jag börjar med sprutorna. Det gjorde jag inte förra gången och lite konstigt tycker jag det är att det inte gjordes då. Framförallt eftersom det enligt den här läkaren är standard vid kort stimulering. Nu brukar jag ju inte ha problem med cystor eller så men det känns ju ändå bra att få kolla upp allt innan man sätter sprutan i magen.

Jag kan inte komma ifrån att jag har ett pirr i magen av förväntan. Om det blir flera embryon som ser bra ut kommer vi att få tillbaka två stycken, så nu hoppas jag verkligen på ett lika fint befruktningsresultat som förra gången. I bagaget har vi ju ett försök som gick rätt dåligt och det senaste som gick mycket bättre så det känns lite nervös över åt vilket håll det kommer att tippa...

Mensen bör komma kring allhelgonahelgen vilket innebär att det nu bara är två veckor kvar tills det är dags igen. Uppladdningen har börjat på allvar!

7 kommentarer:

  1. Vad härligt. Hoppas att det lyckas denna gång vännen!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt! :) Nu hoppas jag och håller tummarna allt jag har för att det är er tur denna gång!!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Känner igen det där med pirr i magen :) Rätt så skön känsla för då vet man att det snart är dags. Tycker att det är mycket positivt att du får göra ultraljud innan.
    Hoppas på ett toppresultat och att det är sista gången ni behöver IVF:a

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt! Nu ska det gå fint! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  5. Tack så jätte mycket för tummarna och lycka till hälsningen! :)

    Kram

    SvaraRadera
  6. Ja, den här gången måste det smälla för oss!

    Vad härligt med pirr i magen. Smitta gärna av dig lite på mig:-)

    Och vad spännande med eventuellt två embryon. Jag har funderat på att föra det på tal för oss också, men har fått uppfattningen om att det inte görs på det första eller andra försöket. Men frågan är alltid fri.

    Kramar!

    SvaraRadera
  7. Ja, men självklart är jag nöjd. :) Just bara att det var svårt att veta om det var bra eller inte, tänkte när dr J sa att vi skulle eftersträva 10-15 ägg så lät det ju lite med sju.. Men jag är nöjd och längtar så jätte mycket till i morgon och hoppas att ett fint litet embryo väntar på mig då! :)
    Tack så jätte mycket för tummarna! :)

    Kramar

    SvaraRadera