onsdag 28 maj 2014

Nedräkningen har börjat

Eller uppräkningen kanske man ska säga? Ruvardag 2 idag och än så länge känns allt lugnt. Jag tar mina lutinus och diverse andra tabletter och annars väntar jag mest bara. Embryot är ju fortfarande i delningsstadiet och borde ha blivit en blastocyst nu om allt går som det ska där inne. Ingen chans att känna några symptom än alltså och det känns skönt. Det blir i början av nästa vecka som det seriösa analyserandet börjar.

Den här gången verkar jag inte fått några symptom av ovitrellen, och de ömma brösten har faktiskt nästan helt försvunnit. Det spänner lite kring livmodern av och till och jag har helst översta knappen i byxorna uppknäppt. Troligen mest bara en psykologisk grej bara för att veta att jag inte klämmer sönder den lille där inne. :)

Nu blir det långledigt och efter helgen är vi helt plötsligt på ruvardag 7! Jag känner mig fortfarande rätt lugn och har en förhoppning om att det ska fungera den här gången. Samtidigt så känns det som att det skulle vara "för lätt" om det funkade nu, på första färskbehandlingen alltså. Jag vet inte om det är missfallen senast som gör att jag har stora förhoppningar om ett positivt test. Hursomhelst är jag ändå lite inställd på att behöva starta om till hösten igen, och känner mig ändå rätt lugn över det. Det känns himla skönt att vi köpte ett 3-pack! På fredag eller i början av nästa vecka borde vi dessutom få besked om hur det gått för embryona som odlades vidare. Jag hoppas på någon till frysen i alla fall.

Jag återkommer på måndag med min symptomnoja! ;)

3 kommentarer:

  1. Jag har inte heller kännt av Ovitrellen speciellt under våra senaste försök. Konstigt att det kan vara så olika men skönt att slippa :) Härligt att du har en sån bra och positiv inställning. Tror och hoppas på ett positivt resultat denna gången! Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, man får njuta av de lugna dagarna innan den riktiga nojan börjar ;) Kram!

      Radera
  2. Spännande!! Ser fram emot att följa både symptomnojan och testningen. Hoppas hoppas att det är nu det fungerar!!! Kram

    SvaraRadera