onsdag 14 maj 2014

Händer det något där inne?

Jag har bara tagit två sprutor än, men tycker faktiskt att det redan sticker och spänner lite kring livmoderstrakten. Hoppas att det betyder att det är några ägg på gång där inne! :)

I övrigt känner jag mig precis som vanligt och det gick förvånansvärt bra att börja med sprutorna igen. Det var ju ändå 2,5 år sedan sist!

Jag måste upp snortidigt på fredag för att hinna lämna blodprov innan labbet skickar iväg sina prover (ska vara på sjukhuset redan 6.45) och några timmar efter det är det dags för ultraljud. Maken följer med som stöd den här gången och det känns skönt! Jag brukar ju alltid gå på såna här grejer själv, men känner verkligen att jag inte vill vara ensam den här gången. Jag glömde att fråga vilken läkare det blir som gör vul, men hoppas att jag inte behöver gå till samma som förra gången. Han kändes så osäker och sa till och med att han inte var någon fertilitetsexpert. Konstigt tycker jag att en läkare på gynmottagningen säger så...

Ikväll är det dags för spruta nummer tre.

2 kommentarer:

  1. Härligt att det kickar igång :) hoppas ni slipper den där läkaren. Otroligt märkligt att säga så. Lycka till!
    Kramar <3!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas iaf att det är det jag känner :) Fick hem kallelsen igår, och det är tyvärr den läkaren jag ska till imorgon... Tur att jag får sällskap av maken så är vi två om att tolka vad han säger iaf... Nästa vul på tisdag är det iaf en annan läkare som gör! Kram!

      Radera