måndag 26 maj 2014

Äntligen på plats!

Nu ligger ett jättefint embryo äntligen på plats i min livmoder. Hurra! :) Av mina 8 ägg var 5 mogna och alla dom blev befruktade! Idag på dag 3 såg alla jättefina ut förutom en som saktat ner lite i delningen. Ett embryo till mig alltså, och resten ska odlas vidare i några dagar för att sedan frysas ner om de klarar sig så långt.

I kväll börjar jag med trombyl och så fortsätter jag med lutinus så klart. Testdag är 13/6, men när läkaren konstaterade att det är fredag den 13:e så sa hon att jag får testa den 12:e istället. ;) Det kändes så himla bra vid återföringen och jag såg precis när embryot sprutades in i livmodern. Som en liten stjärna ligger det där inne nu. Nu börjar de långa dagarna i väntan på eventuella symptom, men jag ska försöka hålla mig cool i en vecka i alla fall. Lättare sagt än gjort, jag vet... Det är inte för inte som man nog hellre kan kalla dom gruvardagar än ruvardagar.

En sak slog mig när jag var på väg till kliniken idag. Det här är vår sjätte återföring! Hur galet är inte det? 6 gånger har jag varit dit och fått 1 eller 2 embryon tillbakasatta. Dagens embryo är faktiskt nr 8 i ordningen. Jag känner mig i alla fall rätt så hoppfull den här gången och hoppas att vi inte behöver komma tillbaka till kliniken något mer nu.

Ikväll firar jag med smarrig mors dag-choklad och gos med dottern. :)

8 kommentarer:

  1. Hurra!! Nu är det dax! :-)
    Massor med lycka-till!
    Kram/ Anna S

    SvaraRadera
  2. Vad kul att det gick så bra!!
    Hoppas hoppas hoppas den lilla stjärnan stannar kvar där inne nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh så underbart! Grattis vännen <3 nu hålls alla tummar och tår att det var ett riktigt guldembryo som sattes tillbaka :) Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tumhållningen, sånt behövs alltid :) kram!

      Radera
  4. Ohh va roligt! Grattis till ruvstatus!

    SvaraRadera