onsdag 7 maj 2014

Mardrömmar

I natt hade jag verkligen världens mardröm. Den handlade om att jag skulle på det första ultraljudet för att kolla äggen, och i rummet var det säkert 5 eller 6 personer från sjukhuset. Läkaren som gjorde undersökningen var min tidigare favoritläkare, som nu tyvärr gått i pension. Men i drömmen var han hemsk! Stor, fet och allmänt drygt med uppknäppt skjorta och inoljat hårigt bröst. Ultraljudet visade att det inte fanns några äggblåsor alls, och läkaren och övriga i personalen var helt oförstående till att jag blev ledsen. De bara sa "men trodde du verkligen att du skulle ha några ägg?" och skrattade åt mig. Jag gick därifrån tokledsen och otröstbar.

Det som hände i drömmen är verkligen min värsta mardröm, och jag är så himla rädd den här gången att jag inte ska få fram några ägg. Jag kommer att vara så fruktansvärt nervös innan första ultraljudet är gjort. Jag brukar gå på alla ultraljud själv, men nu tror jag nästan att maken får följa med nästa gång. Jag behöver en hand att klämma på.

1 kommentar:

  1. Oj vännen vilken hemsk mardröm! Låter ju knepigt och lite hoppfullt ändå med de ömmande brösten och mensen som inte kommit. Har du tagit ett test? man vet ju aldrig... Kram!!

    SvaraRadera