fredag 16 maj 2014

Första kontrollen avklarad

Åh vilken lättnad, det finns ett gäng ägg där inne!

Jag kom till sjukhuset lite tidigt och fick komma in lite tidigare dessutom. Första gången på evigheter det hände, och såklart just den gång maken skulle följa med. Han hann därför inte vara med utan kom lagom till det var dags för mig att hoppa ner från stolen. Dessutom var det samma läkare som förra gången, men jag tyckte ändå att det gick bättre idag.

Läkaren började med att titta på höger sida, som ju alltid varit min bra sida, men där fanns det bara en endaste blåsa. Åh nej, hann jag tänka. Den var i alla fall i bra storlek som jag uppfattade det. På vänster sida såg det i alla fall bättre ut, och där fanns det 5-6 st i blandad storlek + några mindre också. Tror att de flesta låg på mellan 8-11 mm. Och detta efter bara 4 dagars sprutor! Blir intressant att höra från kliniken senare idag och få veta om jag ska behålla dosen eller ändra på något sätt. Slemhinnan var väl inte så jättetjock än, typ 6 mm, men jag blöder ju fortfarande så jag hade väl inte räknat med nåt annat. Den brukar ju alltid bli 3-skiktad och tjock så jag hoppas verkligen att den blir det den här gången också.

Ikväll ska jag börja med orgalutran så nu blir det två stick i magen i några dagar framöver. Nästa vul är på tisdag.

Edit: Kliniken ringde nu och jag ska höja dosen till 375 IE! Världens tantdos, men jag vet ju att jag har sega äggstockar. De hade inte fått svaret på blodprovet än utan gjorde bedömningen utifrån ultraljudet. Jag är så himla glad att vi håller på med det här nu, och inte om 5 år. Äggstockarna har ju blivit trögare bara på dessa två år. Nu får jag hålla tummarna för att det finns fina ägg i mina få äggblåsor.

1 kommentar:

  1. Åh vad härligt att det såg så bra ut! Hejja hejja <3!! Kramar!

    SvaraRadera