onsdag 25 juni 2014

Ringa, fixa, dona

Nej, det blev inte riktigt något sommarlov än. Jag hann med en telefontid med klinikens nya och rätt så orutinerade läkare innan semestern ändå, men jag vet inte om jag blev så mycket klokare.

Jag ska i alla fall starta på högre dos Menopur, 375 IE, nästa gång. Jag har också tagit nya ämnesomsättningsprover och får veta i veckan om jag ska justera Levaxindosen något. Utöver det ska jag också ta ett nytt FSH-prov vid nästa mens. Jag kommer att få ta Trombyl och Prednisolon i samband med nästa behandling. Läkaren  tror mer på dålig embryokvalitet än att det är något fel på min livmoder, tyvärr. Vet inte riktigt vad det baseras på eftersom alla embryon vi fått fram sett mycket fina ut, men det kanske har något att göra med att jag är svårstimulerad. Utifrån det jag läst kan äggkvaliteten vara sämre då.

Om vi får flera fina embryon nästa gång kommer vi i alla fall få göra långtidsodling och återföra en färsk blastocyst, och det har vi ju aldrig gjort tidigare. Det var väl så mycket vi kom fram till, men tyvärr har jag inte särskilt stort förtroende för läkaren, och alla idéer var mina egna och inget som kom från läkaren själv. Jag har därför bett om en ny telefontid med den mer erfarne läkaren och det samtalet blir i mitten av augusti efter semestrarna.

Jag har utöver det här också varit i kontakt med sjukhusets gynmottagningen, som inte hjälper mig, och även en annan privat klinik som hade några fler idéer på saker man skulle kunna göra inför nästa behandling, bla GBS-prov, hysteroskopi och ev skrapning av slemhinnan. Detta tar jag med mig till samtalet i augusti. 

Nu känner jag att det inte är så mycket mer jag kan göra för tillfället, utan nu är det bara en sak kvar: SEMESTER! :)

Vi hörs av i augusti igen!

1 kommentar:

  1. Så himla tråkigt att behöva känna att man ska komma med egna lösnibgar. Bra att du tog tag i det. Tycker det låter om en bra plan. Kramar <3!

    SvaraRadera