tisdag 3 juni 2014

Inte så hoppfullt

Nä, det verkar inte gå vägen det här. Brösten är knappt ömma eller svullna längre. Jag känner inte så mycket i magen förutom lite mensvärk och ont i ryggen ibland. Lite illamående av och till. Men det som känns som det allra sämsta tecknet är de blodblandade flytningarna som började komma igår.

Jag "råkade" beställa hem lite gravtester i söndags, och de borde dyka upp idag eller imorgon. Morgonen efter de har kommit kommer jag att testa. Om det här försöket misslyckas kommer jag att ta en totalpaus från allt bloggande, bloggläsande och ivf-googlande. Jag behöver verkligen en paus känner jag, och jag behöver få vara i nuet och kunna njuta av sommaren tillsammans med min familj. Tänk, det här är ju den första sommaren som dottern kan springa i sanden på stranden, den första sommaren vi kan gå tillsammans upp i skogen bakom huset och plocka hallon, den första sommaren vi kan bygga sandslott tillsammans, den första sommaren vi på riktigt kan upptäcka alla spännande saker, djur och annat som finns. Vår lilla nyfikna, spralliga, busiga, glada, härliga och underbara pratkvarn som tycker att det är så spännande att sitta i cykelstolen och skrika hej till alla vi möter. Tänk så mycket vi har att upptäcka tillsammans. Jag vill inte missa en sekund av allt det här.

6 kommentarer:

  1. Hoppas verkligen att din magkänsla har fel. Mina bröst var knappt ömma alls fram till testdagen. Många kramar till er <3!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men magkänslan har ju tyvärr visat sig stämma de senaste 5 gångerna... :/ Kram!

      Radera
  2. Mensvärk låter ju lovande, men blodblandade flytningar låter inte så kul.
    Finns ju de som blöder som vanlig mens så det är väl inte helkört?!
    Fast magkänslan brukar ju ha rätt tyvärr... Men jag hoppas också att din magkänsla har fel den här gången!!! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju den där jäkla magkänslan! Skit att den finns! Och blod innan testdag har aldrig slutat väl för mig tyvärr. :/ Kram

      Radera
  3. Vad fint du skriver om sommaren, att tänka så gjorde att jag kände mig mer positiv också. Men än har jag inte gett upp hoppet för er del!! Håller tummarna!
    Kram/Anna S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tummarna, de behövs sannerligen...
      Tack, jag tror verkligen att det är så jag måste tänka i sommar. Det gör mig mycket lugnare och gör att jag mår så himla mycket bättre. Allt är ju inte jobbigt och nattsvart när jag tänker efter, utan vi har ju så himla mycket fint i vårt liv också. Världens goaste tjejer ju! :) Kram!

      Radera