söndag 8 juni 2014

Om hur det är just nu

Jag har inte berättat riktigt allt som hänt den här veckan. Jag beställde ju en massa tester för en vecka sedan. De dök upp redan på tisdagen och jag kunde inte hålla mig särskilt länge. Eller snarare, jag gick praktiskt taget direkt från brevlådan in till toan. Brösten hade pirrat precis innan jag kom hem så jag hade en förhoppning om ett svagt streck ändå. Och ett svagt streck var precis vad som kom upp. Jag har fortsatt att testa i veckan och tycker inte att strecket blivit så mycket starkare. Förrän idag. Det är ingen tvekan om att testen visar att jag är gravid, men jag är så himla nojig och känner mig rätt så bränd av de senaste missfallen.

Testerna är inte på långa vägar så starka som de var med dottern samma dag, så jag vet ju vad som kan komma att ske. Dessutom känner jag inte särskilt mycket i kroppen förutom hunger (inte lika hysteriskt som för några dagar sedan dock), illamående och trötthet ibland, och så har jag en himlans massa mensvärk nu. Mest i korsryggen, och det är nog det som gör mig mest orolig. Det tillsammans med det rosa i progesteronresterna. Inte lika mycket rosa som vid förra missfallet, men tillräckligt mycket för att jag ska oroa mig.

Jag försöker att ta en dag i taget, och nu är nästa stora dag på fredag då det är vår officiella testdag. Jag har en massa olika skräckscenaroin i huvudet, men samtidigt så inser jag att det inte är något jag kan göra för att påverka slutresultatet. Det är bara att vänta och se.

Så dagens status blir alltså: gravid! :)

10 kommentarer:

  1. Ååh har loggat in här flera ggr om dagen för jag kände på mig att det var nåt!!!!! Wihoo !! Nu tänker vi gravid för du ÄR ju faktiskt det! Förstår att du nojar och är orolig men försök att glädjas lite!!! Grattis jag är så glad för er skull!!!!! Kramar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jag försöker verkligen att tänka positivt även om det är svårt :) Kram!

      Radera
  2. Jaaa!! :-) Grattis!! Jag visste väl att det skulle gå vägen :-)
    Njut av att vara gravid nu!!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, du hade det ju på känn ;) Nu får vi bara se hur det utvecklar sig... Hur går det för dig? Kram

      Radera
  3. Åh jaaaaaa!!!! Så underbart vännen. Helt helt helt underbart!!!!! Stort grattis och 100000 kramar till er <3<3<3<3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taaaaack!! :) Fortsätt hålla tummarna för mig, jag tror det behövs! Kram!

      Radera
  4. Grattis! Jag hade också jättemycket mensvärk i början, ont i korsryggen som bara den! Trodde på missfall, men bebisen är kvar! Förstår ditt nojjande! Hoppas du kan slappna av lite snart och att allt går bra!! Grattis igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, jag kommer ihåg att jag hade en massa mensvärk när jag väntade dottern också, men inte på det här sättet. Det sägs ju att varje graviditet är unik så jag får försöka tänka så istället :)

      Radera
  5. Stort GRATTIS!! Förstår precis känslorna av oro som gör att det är svårt att glädjas fullt ut. Så länge testerna blir starkare tror jag inte ni behöver vara oroliga! Det lilla fröet växer och frodas där inne :-) Stor kram! /Anna S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det är ju så himla svårt att tro på det när man har varit med om motsatsen. Jag har inte vågat testa något mer efter igår för jag är så rädd för att testet ska ha blivit svagare... Kram tillbaks!

      Radera