måndag 23 mars 2015

Den vackraste lilla bönan

Jag har varit så sjukt nervös i helgen och i morse fick jag inget vettigt gjort på jobbet innan det var dags att åka iväg till sjukhuset.

Vi fick komma in ganska snabbt och direkt utan onödigt kallprat fick jag hoppa upp i stolen. Läkaren vinklade undan skärmen lite men jag kunde ändå se den rätt bra. Nästan på en gång såg jag livmodern med något litet i. Läkaren vinklade tillbaka skärmen och där var den, den lilla fina bönan som i början av november kommer att göra vår dotter till storasyster, göra oss till tvåbarnsföräldrar, göra vår familj komplett.

16 mm stor med tickade hjärta. Daterad till 8+1 vilket stämmer väl med dagens 8+0.

Vi kunde se antydan till armar och ben, gulesäcken och läkaren visade oss också navelsträngen.

Tänk att vi äntligen får vara med om det här igen. Overklig, obeskrivlig lycka.




8 kommentarer:

  1. Åh vad roligt, stort grattis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! :) Har följt dig blogg ett tag men har nog aldrig kommenterat. Beklagar så det ni varit med om.

      Radera
  2. LYCKA! Helt underbart!!!
    Många grattiskramar igen!

    /Anna

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Ja, visst är det? :) En stor milstolpe är passerad, även om det är lång väg kvar.

      Radera
  4. Åh så himla underbart vännen! Stort stort megastort GRATTIS <3! Äntligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :) Ja det känns fantastiskt att vi äntligen får vara med om det här igen. Trägen vinner! :)

      Radera