tisdag 7 april 2015

Vecka elva

Jodå, tiden går ganska snabbt framåt även den här gången. Igår gick jag in i vecka 11 och nu har faktiskt en fjärdedel av graviditeten redan passerat.

Jag har inte så mycket att skriva för just nu väntar jag bara på att de tolv första veckorna ska gå. Knappt två veckor kvar! När det gäller måendet så är det verkligen upp och ner hela tiden. Ena dagen mår jag nästan som vanligt för att dagen efter vara helt däckad av illamående. Jag tycker överlag att jag inte har lika mycket symptom och illamående som när jag väntade dottern, och hur jag än vänder och vrider på det kan jag kan jag inte släppa oron. På grund av det här har jag (nog, kanske, ganska säkert) bestämt mig för att boka in en tid hos en privatläkare för ett ultraljud om två veckor. Det skulle kännas skönt att få en bekräftelse efter 12 hela veckor att allt ser bra ut där inne.

Egentligen tror jag inte att det är någon fara, men i de stunder av icke-illamående som faktiskt är ibland blir jag så himla orolig.

Vi berättade för våra familjer i påsk och alla blev precis så glada som vi hade trott. Det som är extra roligt är att min syster också ska ha barn bara ett par veckor före oss. Vi pratade i somras om hur mysigt det skulle vara om vi skulle ha lyckan av att få vara föräldralediga åtminstone en kortare tid samtidigt. Inte kunde vi då ana att vi skulle bli gravida med bara några veckors mellanrum.

1 kommentar:

  1. Åh så roligt att ni får dela grav och föräldraledighet! Blir riktigt avis ;)
    Den där oron... Smart att göra ett UL efter v 12 så kanske det värsta släpper och du kan njuta mer och mer.
    Stor kram! /Anna

    SvaraRadera