måndag 16 mars 2015

v 8 (7+0) Illa, jag mår illa...

Jag har inte tyckt att jag haft så mycket symptom, åtminstone inte några ihållande. Men i helgen slog illamåendet till. Kanske inte med full kraft men ändå rätt ordentligt. Ibland blir det bättre av att äta, men ibland blir det sämre av att äta. Svårt att veta hur man ska göra då. Samtidigt som jag är illamående är jag väldigt hungrig. Verkligen tudelat hur man ska göra då! :)

Jag kan känna igen mig i vissa symptom från när jag väntade dottern medan andra är helt nya. Jag är inte speciellt trött den här gången heller utan mest bara seg av illamåendet. Magen är väldigt trög den här gången och det märkte jag aldrig av då. Brösten ömmar och känns svullna ibland för att ibland kännas nästan helt som vanligt.

Nu är det en vecka kvar till ultraljudet och det är med skräckblandad förtjusning jag längtar efter att få se hur det ser ut där inne. Jag är livrädd att allt ska ha stannat av där inne, men samtidigt känner jag mig så tydligt gravid nu så jag hoppas ju såklart att allt ändå är okej där inne. Jag har fortfarande inte sett till en endaste bloddroppe och det gör mig lite lugnare också, även om jag vet att det inte alltid är ett säkert tecken heller.

Om en vecka vet vi mer.

2 kommentarer:

  1. Låter ju bra... :) :)

    /Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas det! :) Har mått illa hela veckan så jag hoppas att det betyder att allt är som det ska!

      Radera