måndag 23 februari 2015

Med hopp om en bättre vecka

Det är verkligen en resa med många upp och ner det här. Jag är väldigt orolig att det inte kommer att gå hela vägen den här gången heller, men samtidigt har jag ett lugn inom mig som jag inte haft de andra gångerna. (eller så är jag bara så avtrubbad nuförtiden. jag orkar inte riktigt bry mig. jag kan ju ändå inte påverka saker åt något håll) Symtomen kommer och går och det vet jag att de gjorde när jag väntade dottern också så det oroar mig inte längre när jag inte känner något under ett par timmar eftersom jag vet att det kommer tillbaka senare under dagen. Det är fortfarande helt vitt i trosorna (peppar, peppar!) och det har det inte varit så här många dagar efter äggplock vid något av syskonförsöken. Brösten pirrar och ömmar av och till under dagen och jag blir illamående och trött ibland.

Tyvärr verkar jag åkt på nån ny sjukdom för igår kväll fick jag ont i halsen, huvudvärk och hosta. I natt låg jag vaken en timme med feberfrossa och mag- och ryggvärk. Jag var till slut tvungen att ta en alvedon för att kunna sova. Jag hoppas att ryggvärken inte var av samma dåliga sort som jag haft vid några av de andra ivf-försöken. Idag känner jag mig helt mör i kroppen och har muskelvärk. Hoppas att det inte är någon influensa jag åkt på! En vecka kvar med prednisolon och sen får kroppen förhoppningsvis tillbaka lite immunförsvar igen.

Helgen har varit väldigt jobbig. Dottern har blivit sjuk igen och hon har varit extremt mammig. Hon och jag har varit hemma hos min mamma och allt har varit en prövning. Ingen annan än jag har dugt så det här med avlastning var bara att glömma. Sedan fick hon för sig att vakna 5.30 både lördag och söndag också och det gjorde inte saken bättre direkt. Dessutom blev min farfar akut sjuk i lördags och gick bort efter bara några timmar.. Jag var som tur var i min hemstad och hann ta farväl av honom, men det jag skrev om helvetesveckan stämde mer än jag kunde tro. Hur mycket man än vet att det kan hända så blir det så definitivt när det väl händer. Fina lilla farfar.

Nu hoppas jag att veckan som kommer blir en så mycket mer positiv vecka!

4 kommentarer:

  1. Beklagar sorgen! Så tråkigt :'-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Ja, han lämnar ett tomrum efter sig.

      Radera
  2. Beklagar sorgen jag med!
    Hoppas denna vecka är/blir toppen med ett litet guldkorn!
    /Anna

    SvaraRadera