måndag 7 april 2014

Snart igång igen?

Den här veckan kör vi igång igen. Hoppas jag! Imorgon ska jag på ultraljud för att kolla läget, och förhoppningsvis kommer mensen på fredag eller lördag. Den får INTE komma tidigare, för då måste vi nog vänta en månad till. Om allt går enligt plan borde jag vara igång med sprutor på söndag i så fall!

Jag hämtade ut två stora kassar med medicin förra veckan, och nu ser kylskåpet mer ut som ett apotek än ett matkylskåp...

Det känns i alla fall helrätt att vi väntade en månad till, och nu är jag rejält peppad och pirrig inför det som komma skall. Kroppen verkar ha återhämtat sig efter missfallet, och jag har inte småblött något den här månaden. Jag har också mer hopp inför den här stimuleringen än jag hade inför fet:en. Det jag är mest nervös över är hur kroppen kommer att reagera på Menopuren den här gången. Som vanligt är jag rädd att kroppen inte ska svara på medicinen och inte vilja producera så många ägg, så jag ska försöka att se det här som en testomgång. Får se hur bra det går, hmm.. Jag kommer i alla fall att starta på en rätt hög dos (300IE) så jag hoppas att det räcker!

1 kommentar:

  1. Härligt <3! Då är du igång när vi ses :) Skönt att det känns rätt och att du känner dig utvilad. Tror och hoppas att det kommer att gå jättebra!
    Kramar!!

    SvaraRadera