tisdag 8 april 2014

Gah, skit, blä

Usch, nu har jag blivit nervös och rädd. Jag var på sjukhuset i morse för att kolla läget inför nästa behandling, och när läkaren kollar runt ser allt bra ut, MEN han ser väldigt få äggblåsor. Egentligen bara en. Vid något av ultraljuden i samband med fet:en var det en annan läkare som kollade (det är ju aldrig samma...) och då såg han ett par stycken på varje sida. Jag hoppas att det var den här läkaren som kollade dåligt, och inte att min kropp helt har lagt av. Dum som jag är så frågade jag inte så mycket utan bara gick därifrån. Så himla onödigt.

Nu blir jag orolig över flera saker:
1. att startdosen inte är tillräcklig och att blåsorna inte kommer att komma igång ordenligt
2. att det inte kommer bli några ägg alls, eller i alla fall inte så många
3. att äggkvaliteten kommer att vara skit
4. att jag kommit in i klimakteriet
5. osv osv osv

Det som är så dumt är ju att jag gör alla ultraljud på ett annat ställe än ivf-kliniken. Så här i efterhand kanske det hade varit bättre att åkt till kliniken och gjort det här ultraljudet, och efter det ha låtit dom bestämma behandlingsmetod, och inte bara utgå från tidigare behandling. Jaja, vi har ju i alla fall köpt 3 försök, så jag får väl försöka se det här som en testomgång. Ska i alla fall ringa kliniken och höra med dom om startdosen innan vi kör igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar