fredag 14 mars 2014

Inte ensam, tyvärr

Jag och en kompis fick barn med några månaders mellanrum. Både vi och dom har haft en krokig väg fram till att vi blev föräldrar, men på lite olika sätt. Dom har varit med om en graviditet som var tvungen att avbrytas efter rutinultraljudet. Och för oss var det ju ivf som gällde. I somras pratade vi en hel del med varandra om syskon och jag vet att de gärna vill ha syskon ganska tätt och att de tänker att "blir det så blir det".

I veckan träffades vi och det var ett tag sen vi sågs. Jag hade väl lite på känn att det kunde vara så att hon var gravid, och förberedde mig på det i tanken. Och mycket riktigt, när vi träffas så berättar hon att hon var gravid. Men tyvärr fick missfall för några veckor sen. Deras andra missfall på ett halvår. Så himla tråkigt! Jag berättar om våra missfall och då visar det sig att vi hade haft nästan på dagen samma BF om vi hade fått fortsätta vara gravida den här senaste gången. Det känns så himla tråkigt att det ska vara så krångligt för oss båda. Jäkla skit med missfall! Tänk om vi skulle kunna få vara föräldralediga samtidigt igen, det vore lycka det! Jag håller tummarna hårt för att 2015 blir vårt år, på samma sätt som 2012 var det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar