tisdag 19 november 2013

Vilken dag!

Ja, vilken dag det här har varit! Cykeldag 11 och dagen för det första ultraljudet.

Det började med att jag igår kväll kände av magen och tänkte att det nog faktiskt kändes lite som ägglossningsvärk. Jag har inte börjat testa med ägglossningstester än, utan efter dagens ultraljud skulle jag få instruktioner om när det var dags att börja. Förra månaden fick jag utslag (med billiga tester) på cykeldag 15. Så när jag väl kommer till läkaren visar det sig att slemhinnan redan är 11 mm och en äggblåsa är 19 mm! Wow! Oj!

Kliniken ringde upp och jag fick instruktioner om att börja testa omgående. 2 timmar efter samtalet tar jag ett digitalt test från CB och får direkt en glad gubbe! Puh, vilken tur att vi inte missade den! Så nu verkar det som att det blir återföring på måndag eller tisdag om allt går som det ska. Så kan det gå när kroppen bestämmer sig för att ägglossa 3-4 dagar tidigare än både jag och läkaren trodde! :)

Och vet ni, jag har såna bra känslor i kroppen! Jag har ett lugn inom mig och det är inte alls samma press som vid de andra ivf-försöken. Det är klart att jag oroar mig lite, och är nervös för att embryona inte ska klara av upptiningen, men ändå. Det känns mest bara roligt och pirrigt det här. Hoppas, hoppas att de här känslorna stannar kvar!

1 kommentar:

  1. Hej! Nu har jag hittat hit igen :) Så skönt att du inte känner den där "hysterin" (som i alla fall jag kände förut) längre! All lycka till nu! Viker självklart tummarna för dig/er!!

    Kram/Anna S

    SvaraRadera